Skip to main content

LASTEN KILPAPAINI 9-12v

9-12 -vuotiaana on tärkeää säännöllinen päivittäinen perustaitoja vahvistava harjoittelu,
monipuoliset lajitaidot ja kiinnostus kilpailemiseen.

URHEILIJAT

TAVOITTEET

Kasvatuksellinen

Säännöllisyys, ravinnon merkitys, varusteista ja hygieniasta huolehtiminen.

Fyysiset ominaisuudet

Nopeutta, ketteryyttä, voimaa, tasapainoa ja lajivoimaa kehittäviä harjoitteita (oma keho, pari työskentely, köydet, telinevoimistelu) Keppijumpalla painonnostotekniikat Vaativat esteradat

Taito-ominaisuudet

Monipuoliset lajitaidot ja yleistaidot Harjoittelun painotus 30-40% lajiharjoittelu / 60-70% yleistaitoharjoittelu

Taktiset taidot

Ottelusäännöt hallussa, havaitsee avautuvan mahdollisuuden ratkaista jakso/ottelu, osaa liikuttaa ja tehdä paikkoja itse painiliikkeelle.

Harjoitusmäärät

Seuravalmennus lasten kilparyhmässä 3-4 krt/vko, yhteensä 5-8h. Muu ohjattu liikunta voi olla mahdollinen toinen harrastus, esim yleisurheilu 2 krt/vko. Omatoimisen liikunnan määrä tulisi olla merkittävä lapsuusvaiheessa.

Kokonaisliikuntamäärä 20h, josta urheilua 8-12 h.

Kilpaileminen

Kilpailemisen tavoitteet alue- ja ikäkausitasolla ja SM-kilpailuissa.

ILMOITTAUDU MUKAAN

TUTUSTU MYÖS MUIHIN LAJEIHIN

Yleisurheilu

Painonnosto

Voimistelu